Actualităţi  

   
baner apa canalizare
logo presedentia
logo parlament
logo guvern
rsal
dgaspfcf
ANDNORD
CEC
diasp
ast fl 3

  La 21 ianuarie curent, Președintele raionului Dl Sergiu Fîntîna a avut o întrevedere cu operatorii de transport rutier  de persoane.  La  întrunire au participat 8 agenți economici care activează pe rutele raionale. În cadrul ședinței au fost puse în discuție problemele cu care se confruntă agenții economici la deservirea rutelor, cum ar fi: micșorarea fluxului de călători, starea nesatisfăcătoare a drumurilor, prețul la carburanți și piese de schimb, precum și problemele  depistate de către conducerea raionului la deservirea localităților cu transport de călători.

  Președintele raionului Dl Sergiu Fîntîna a solicitat, ca operatorii de transport de persoane să coordoneze orarul de circulație cu primarii din localități și să caute posibilități pentru asigurarea cu transport de călători a tuturor localităților raionului.

  La rândul său vicepreședintele raionului Dl Mihai Prodan a atenționat operatorii de transport rutier  de persoane privind respectarea strictă a regulilor de circulație rutieră și asigurarea securități de transportare, îmbarcare și debarcare a pasagerilor.

  Tot odată, agenții economici au fost informați, că pentru data de 25.02.2020  Consiliul raional Fălești a anunțat concurs la deservirea rutelor suburbane: Fălești – Hitrești;  Fălești – Pocrovca;  Fălești – Călugăr;  Răuțel – Fălești și Fălești – Horești.

Galerie foto

  Astăzi, 20 ianuarie curent Domnul Sergiu  FÎNTÎNA, Președintele raionului a convocat într-o ședință operativă vicepreședinții raionului, șefii secțiilor, serviciilor și direcțiilor din cadrul  Consiliului raional și al Aparatului președintelui, reprezentanți ai mass-media și ai serviciilor desconcentrate.

    

 În cadrul ședinței  reprezentanții serviciilor din cadrul Consiliului raional au informat Președintele raionului despre activitățile desfășurate  în perioada 13 ianuarie - 19 ianuarie 2020 și despre activitățile care urmează a fi desfășurate în perioada 20.01.-24.01. anul curent.

Galerie foto

  Vineri , 17 ianuarie 2020 în sala de ședințe a Consiliului Raional Fălești s-a desfășurat ședința Asociației Primarilor din raionul Fălești. Cei prezenți în ședință au fost salutați de către președintele raionului  Dl Fîntîna Sergiu și președintele Asociației Dna Maria Galiț. Cu un cuvânt de salut  din partea Congresului Autorităților Locale din Moldova s-a adresat directorul executiv CALM  dl. Viorel Furdui . Respectiv Dl Furdui Viorel  a prezentat informația generală privind situația actuală în APL și prioritățile CALM la nivel național și internațional.
  O informație amplă  despre serviciile din cadrul CALM și în special a serviciului Migrație și Dezvoltare Locală și a Modelului de implicare a migraților în dezvoltarea locală a fost prezentată de către Dl Octavii Ivanov,expert CALM. De asemenea au fost discutate și stabilite prioritățile asociației pe termen scurt și mediu.
  S-au ales organele de conducere a asociației pentru perioada 2019-2023. Președinte al Asociației a fost realeasă Dna Maria Galiț, primar de Sarata Veche, vicepreședinți au fost aleși Dl Bejenari Vladimir, primar de Făleștii Noi și Dl Mosoreti Dmitri, primar de Risipeni. Dna Elena Revenco, primar de Horești a fost aleasă în funcția de secretar al Asociației Primarilor.

Galerie foto

IMG 0586 2  Astăzi, 17 ianuarie 2020, președintele raionului Dl Sergiu Fîntîna a convocat comisia pentru situații excepționale într-o ședință de urgență. În cadrul ședinței directorul adjunct al Direcției Siguranța Alimentelor Fălești Dl Maican Vladimir a informat despre mersul executării  măsurilor profilactice pentru combaterea și prevenirea pestei porcine  în sectoarele afectate din zona Prutului. Despre măsurile de restricție asupra limitării accesului persoanelor pe terenurile împădurite din zona  Prutului pentru efectuarea lucrărilor tehnice speciale a informat Dl Sergiu Movileanu, director al rezervației naturale ,,Pădurea Domnească,,. Pe marginea subiectelor discutate au fost adoptate hotărârile corespunzătoare.

Galerie foto

  Vineri, 17 ianuarie, în incinta Palatului raional de Cultură „Mihai Volontir”, s-au întrunit angajații din domeniul culturii din raion pentru a marca sărbătoarea profesională. Holul instituției își aștepta invitații și oaspeții în straie de sărbătoare, cu expoziții de artă populară, carte și artă plastică vernisate de Muzeul raional de Istorie și Etnografie „Lazăr Dubinovschi”, muzeele sătești din localitățile Glinjeni și Pîrlița, creatori, meșteri populari și păstrători ai tezaurului strămoșesc din localitățile Catranîc, Hîncești, Valea Rusului, Biblioteca publică raională „Mihai Eminescu” și Școala de Arte Plastice „Gheorghe Vrabie” din Fălești. Tot aici, în hol, au evoluat orchestra de fanfară și colectivul pedagogic al Școlii de Muzică Fălești.

  IMG 0351 IMG 0503

  La eveniment au participat președintele raionului Fălești Sergiu Fîntîna, vicepreședinții raionului – Veaceslav Tambur, Mihail Prodan, Veaceslav Fusu, șef-adjunct al Oficiului Teritorial Bălți al Cancelariei de Stat Lilia Osoianu, angajați ai Consiliului raional, primari, consilieri raionali și orășenești, manageri și specialiști ai instituțiilor de cultură și veterani ai culturii, oameni de bună credință și iubitori de frumos.

  Astăzi, la 15 ianuarie curent, Domnul Veaceslav FUSU, Vicepreședintele raionului însoțit de un grup de  consilieri raionali, au efectuat o vizită de lucru la ÎMSP ,,Spitalul raional Fălești”. În cadrul vizitei au fost  vizitate mai multe secții ale instituției medicale, maternitatea inclusiv și   blocul alimentar. Au fost evaluate condițiile hoteliere, dotarea cu dispozitive medicale, aprovizionarea instituției cu medicamente și alimentația pacienților.

  Au fost purtate discuții  cu pacienții internați în staționar, inclusiv cu personalul angajat în cadrul instituției.

  În cadrul vizitei  Domnul Iurie Osoianu, directorul instituției a menționat despre unele succese remarcabile obținute pe parcursul ultimilor ani, și anume:

  Instituţia a fost dotată cu utilaje medicale de importanţă strategică și vitală care au fost achiziționate pe parcursul anilor 2018-2019 în sumă totală de 3 952 690 , fapt care  s-a întâmplat pentru prima data ca număr de dispozitive medicale și ca sume achitate de spital.

aviz 17 01 2020