În atenţia antreprenorilor!
Informaţii utile!
Oportunități de finanțare a afacerilor în RM
www.finantare.gov.md
Registrul de Stat al Controalelor
www.controale.gov.md
Ghid informativ ”Cum ne protejăm afacerea eficient”
www.controale.md
- Detalii
- Accesări: 2896
Direcția Generală Finanțe și Economie al Consiliul raional Făleşti anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist principal, responsabil în problemele privatizării, postprivatizării și sectorul întreprinderilor mici și mijlocii
Scopul general al funcției:
Organizarea eficieintă și asigurarea legalității privatizării patrimoniului public. Eficientizarea soluționării problemelor din sectorului IMM prin implementarea politicilor și procedurilor moderne de lucru în sectorul IMM.
Sarcinile de bază:
1. Responsabilitatea de eficienţa soluţionării problemelor din domeniul ÎMM;
2. Elaborarea programelor de dezvoltare a sectorului ÎMM şi organizarea activităţii de realizare a lor;
3. Acordarea asistenţei metodice şi consultative agenţilor economici în promovarea dezvoltării antreprenorialului şi micului business în raion;
4. Elaborarea propunerilor privind perfecţionarea formelor şi metodelor de stimulare a activităţii agenţilor economici din teritoriu administrat;
5. Perfectarea şi furnizarea informaţiei privind sectorul ÎMM pentru mijloacele de informare în masă;
6. Planificarea şi organizarea desfăşurării şedinţelor comisiilor privind privatizarea spaţiului locativ, patrimoniului neutilizat în procesul tehnologic;
7. Recepţionarea cererilor şi documentelor necesare pentru privatizarea proprietăţii publice, asigurarea aducerii la cunoştinţa solicitanţilor a deciziilor aprobate de Comisiile de privatizare;
8. Asigurarea efectuării lucrărilor de secretariat în cadrul comisiilor privind privatizarea spaţiului locativ, asigurarea legalităţii documentelor emise de comisia de privatizare a fondului locativ, autentificarea actelor şi documentelor prezentate şi eliberate de comisia de privatizare;
9. Participarea în calitate de membru al comisiei de comercializare a patrimoniului public şi acordarea ajutorului metodologic şi consultativ specialiştilor primăriilor raionului.
- Detalii
- Accesări: 2861
În perioada 06 – 07 decembrie curent, în sala de şedinţe a Consiliului raional, Secția Economie a Direcției Generale Finanțe și Economie în parteneriat cu Pro-Business Nord (PBN) și Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM) în cadrul Programului - Gestiunea Eficientă a Afacerii (GEA) a desfăşurat seminarul de instruire cu tema „Aspecte legislative a activităţii de comer”, durata cursului a fost de 21 ore academice.
Beneficiari ai seminarului au fost 27 de reprezentanți ai întreprinderilor mici şi mijlocii care realizează activitatea economică de comerț din raion. Seminarul s-a finalizat cu înmânarea certificatelor de participare la instruire.
Tematica seminarului a cuprins : Aspecte legislative
• Noțiuni generale despre activitatea de comerț și comercianți.
• Cerințe specifice pentru diferite genuri de activitate comercială
• Notificare APL privind inițierea activității de comerț.
• Cerințe specifice după începerea activității.
• Taxe pentru unități comerciale
• Durata desfășurării activității de comerț
• Încetarea și suspendarea activității de comerț
• Control și sancțiuni
Contabilitate în comerț
• Rolul și principiile de organizare a contabilității în comerț
• Organizarea răspunderii materiale în comerț
• Principiile de evaluare a stocurilor și structurii de preț
• Contabilitatea operațiunilor cu mărfuri
• Contabilitatea altor operațiuni cu mărfuri.
- Detalii
- Accesări: 2649
La 06 – 07 decembrie 2016, la orele 9.00, va avea loc seminarul cu tema “Aspecte legislative și contabile ale activități de comerț”, organizat de Secţia Economie a Direcţiei Generale Finanţe şi Economie a Consiliului raional Făleşti şi de Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM), destinat antreprenorilor din cadrul IMM ce practică activităţi economice sub orice formă de organizare juridică, care doresc să-şi sporească abilităţile în domeniul antreprenorial pentru asigurarea gestionării eficiente a afacerii.
Cursul de instruire (gratuit) se va desfăşura timp de 2 zile (21 ore academice), în incinta sălii de şedinţe a Consiliului raional Făleşti.
I zi: Aspecte legislative
1. Noțiuni generale despre activitatea de comerț și comercianți. Cerințe specifice pentru diferite genuri de activitate comercială.
2. Notificare APL Privind inițierea activității de comerț.
3. Cerințe specifice după începerea activității.
4. Taxe pentru unități comerciale
5. Durata desfășurării activității de comerț
6. Încetarea și suspendarea activității de comerț
7. Control și sancțiuni
II zi: Contabilitate în comerț
1. Rolul și principiile de organizare a contabilității în comerț
2. Organizarea răspunderii materiale în comerț
3. Principiile de evaluare a stocurilor și structurii de preț
4. Contabilitatea operațiunilor cu mărfuri
5. Contabilitatea altor operațiuni cu mărfuri.
Limba de predare – română
La finalul seminarului se vor înmâna certificate de instruire.
Modalitatea de înscriere la cursul de instruire (gratuit): Doritorii de a participa la cursul de instruire, pot apela la telefonul 0(259) 2-29-15 sau la secţia Economie a Consiliului raional Făleşti (biroul 213) pînă la 05 decembrie 2016 (inclusiv).
Informaţii suplimentare la telefonul 0(259) 2-29-15, 0(259) 2-39-41
- Detalii
- Accesări: 3061
- Detalii
- Accesări: 2651