Actualităţi  

   
baner apa canalizare
logo presedentia
logo parlament
logo guvern
rsal
dgaspfcf
ANDNORD
CEC
diasp
ast fl 3

La 24 ianuarie curent în incinta Consiliului raional a avut loc şedinţa cu asistenții parentali profesioniști și părinții educatori din raion. În cadrul ședinței, participanții au fost familiarizați cu modificările cadrului legal în vederea prestării serviciilor de asistență parentală profesionistă și case de copii de tip familial, și anume: normele de asigurare materială a copiilor orfani şi celor rămaşi fără ocrotire părintească din casele de copii de tip familial și mărimile alocaţiilor pentru copiii plasaţi în serviciul de asistenţă parentală profesionistă.
 Participanții și-au expus problemele dificile cu care se confruntă zi de zi. La final, specialiștii în protecția drepturilor copilului au oferit soluții menite să îmbunătăţească activitatea asistenților parentali profesioniști și părinților educatori.  

 La 24 ianuarie curent Consiliul raional de Administrație al Fondului Local de Susţinere Socială a Populaţiei s-a întrunit într-o ședința la care au fost discutate chestiunile privind activitatea Fondului Local de Susţinere Socială a Populaţiei Fălești pentru anul 2016 și sarcinile primordiale în 2017 și acordarea ajutoarelor materiale pe luna ianuarie familiilor defavorizate.
 În cadrul ședinței a fost aprobată decizia de alocare, din bugetul Fondului Local de Susţinere Socială a Populaţiei, a unui ajutor material în sumă totală de 67 100 lei pentru 81 persoane aflate în dificultate acordat în baza cererii unice. Sumele vor fi achitate prin intermediul Î.S. “Poșta Moldovei”, sub semnătura personală a beneficiarilor.
 

 La 20 ianuarie curent lucrătorii sociali și asistenții personali din raion au beneficiat de un curs de instruire cu tematica „Îngrijirea persoanelor imobilizate la pat” organizat de Dna Nina Sceastlivîi, Șef Secție Medicină de Familie Fălești.
 În cadrul instruirii, lucrătorii sociali au fost inițiați în îngrijirea beneficiarilor la domiciliu, s-a pus accent pe menținerea igienei generale și corporale adecvate, asigurarea alimentației echilibrate, prevenirea escarelor și a altor complicații, precum și supravegherea stării generale a beneficiarilor. Ca urmare a instruirii participanții au primit abilități de manevrare și mobilizare în condiții de siguranță a beneficiarilor, aceasta contribuind la oferirea serviciilor de o calitate mai bună.
 Dna Sceastlivîi a mai menționat și faptul că dacă beneficiarul va primi atenție și va fi înconjurat de persoane care au grijă de el, va putea suporta mai ușor starea de imobilizare.
 Totodată, Dna Violeta Ciuperca, șef adjunct Direcţie Asistenţă Socială, Protecţie a Familiei și Copilului a adus la cunoştinţă celor prezenţi despre cazurile de hipotermie înregistrate pe parcursul lunii ianuarie curent pe teritoriul raionului, oferindu-le acestora sfaturi pentru prevenirea consecinţelor nefaste.

 La 19 ianuarie curent, în incinta Centrului de asistenţă specializată şi formare continuă Casa Speranţei din orașul Fălești a avut loc atelierul de instruire cu genericul ,,Instrumentul revizuit de evaluare și planificare în cadrul Serviciului social de Sprijin Familial” organizat de Domnul Virgiliu Hangan, reprezentant AO “Parteneriate pentru fiecare copil”.
 La eveniment au participat managerii, asistenții sociali din cadrul Centrelor de Asistență Socială și specialiștii din cadrul DASPFC, care au fost instruiți cu noile instrumente de lucru în prestarea Serviciului social de sprijin pentru familiile cu copii.
 Scopul acestui atelier este de a consolida cunoştinţele participanţilor cu privire la aplicarea managementului de caz prin prisma celor opt indicatori de bunăstare a copilului, tinerilor și familiilor: sănătate, siguranţă, incluziune, responsabilitate, respect, activism, afecţiune și realizări.

Printre subiectele esenţiale abordate pe parcursul atelierului, au fost:
 - Domeniile de bunăstare a copilului. Ce este Bunăstarea copilului?
 - Factorii protectori ai familiei;
 - Instrumentele raportate metodei managementului de caz.
 Totodată, Dna Emilia Ciobanu, șef Direcţie Asistenţă Socială, Protecţie a Familiei și Copilului a menționat importanța implicării specialiştilor care activează în sectoarele educație, sănătate şi asistenţă socială și colaborării strânse dintre aceştia pentru a contribui la asigurarea celor opt indicatori de bunăstare a copilului.
 În concluzie, participanţii la atelier s-au arătat interesaţi de această nouă abordare, acentuând faptul, că au rămas foarte mulţumiți de noile cunoştinţe acumulate și că vor putea aplica în practică noile tehnici, oferindu-le familiilor servicii de calitate.
 Evenimentul a fost organizat în cadrul Proiectului “Familie puternică pentru fiecare copil”, implementat de PPFC în parteneriat cu Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei, cu suportul financiar al USAID.

 La 12 ianuarie curent în incinta Consiliului raional a avut loc şedinţa cu managerii, asistenții sociali din cadrul Centrelor de Asistență Socială și asistenții sociali comunitari din localitățile Glinjeni, Călinești, Ciolacu Nou și or. Fălești. În cadrul întrunirii a fost discuta prevederile Hotărîrii de Guvern nr. 441 din 17.07.2015,aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea Serviciului social Centrul de Zi Pentru Copii în situaţii de risc şi a standardelor minime de calitate.
 Ședința a avut următoarea ordine de zi:
1. Cu privire la admiterea copilului în serviciu de zi;
2. Cu privire la întocmirea şi păstrarea dosarelor copiilor din Serviciu;
3. Cu privire la Standardele minime de calitate pentru Serviciul social Centrul de zi pentru copii în situație de risc;
4. Cu privire la condițiile de prestare şi suspendare/sistare a serviciului de zi.
 Specialiștii în protecția copilului au oferit celor prezenți un şir de recomandări menite să ameliorioreze activitatea serviciului de zi din cadrul Centrelor de Asistență Socială. Totodată, s-a pus accent pe sensibilizarea comunităţii şi a autorităţilor/instituţiilor abilitate cu privire la necesităţile specifice ale copiilor în situaţie de risc şi familiilor acestora cu implicarea comunității în realizarea scopului Serviciului.