Actualităţi  

   
baner apa canalizare
logo presedentia
logo parlament
logo guvern
rsal
dgaspfcf
ANDNORD
CEC
diasp
ast fl 3

  Pe data de 14 februarie curent în cadrul Forului Parteneriatului Estic Ucraina–Republica Moldova, 11 reprezentanţii ai APL şi societatii civile din regiunile Cernăuţi şi Viniţa, Ucraina au participat la o vizită de studiu în domeniul managementului deşeurilor în raionul Făleşti. În cadrul acestei vizite delegaţia din Ucraina a luat cunostinţă cu experienţa Consiliului raional, Centrului de Cooperare Transfrontaliera si Integrare Europeana, AO „CUTEZATORUL”, Directia de Productie a Gospodariei Comunale si de Locuinte privind managementul deşeurilor în raionul Făleşti. Oaspetii au vizitatat citeva platforme pentru colectarea selectiva a deseurilor din orasul Falesti, construite în cadrul proiectului „Imbunatatirea transfrontaliera a gestionarii deseurilor municiplae solide din Republica Moldova, Romania si Ucraina”, finantat de Uniunea Europeana prin POC RO-UA-RM 2007-2013, au luat cunostinta cu sistemul de depozitare a deseurilor la depozitul centralizat, unde va fi instalata linia de separare a deşeurilor.

  În partea a 2 a vizitei participanţii Forului au luat cunoştinţă cu activitatea Centrului de Cooperare Transfrontaliera, Integrare Europeana şi Atragere a Investiţiilor al Consiliului raional Făleşti, AO „CUTEZATORUL” cu privire la activitatea de atragere a investitiilor si implementare a proiectelor transfrontaliere.

  La finele întîlnirii oaspetii au avut o intilnire cu presedintele raionului dl. Valeriu Muduc in cadrul careia au fost informati despre situatia social economica a raionului, activitatea Consiliului raional privind participarea la implementarea proiectelor din cadrul programelor transfrontaliere si crearea parteneriatelor durabile in acest scop.

 

 

    Pe data de 29 ianuarie curent în incinta Consiliului raional Faleşti s-a desfăşurat şedinţa comună a reprezentanţilor Comitetului de Coordonare şi Grupului de Lucru pentru elaborarea Planului  Local  de Acţiuni  de Mediu al raionului Făleşti.

    Conform agendei de lucru cu cuvînt introductiv privind mersul procesului de elaborarea Planului Local de Actiuni de Mediu a venit dl. Valeriu Muduc, preşedintele raionului Făleşti.

    Pe prima chestiune Victor Cimpoieş, directorul Centrului de Cooperare Transfrontaliera, coordonatorul local a informat reprezentanţii Comitetului de Coordonare şi Grupului de Lucru despre rezultatele sondajului de opinie publică privind starea mediului în raionul Falesti la care au participat 2250 persoane.

    In urma analizei rezultatelor sondajului problemele de mediu cele mai strigente, dupaopinia respondentilor, au fost identificate urmatoarele:

·    Calitatea apei potabile – 70,62%

·    Calitatea slabă a drumurilor locale, căi şi lipsa de locuri de parcare în oraş-60,13%

·    Îngrămădirea deşeurilor municipale – 54,58%

·    Calitatea apei din canaluri, rîuri sau lac-42,93%

·    Întreţinerea necorespunzătoare a spaţiilor verzi publice, parcuri şi centuri de protecţie-40,67%.

Ca importante au fost mentionate si problemele cu privire la calitatea aerului (29,73 %), lipsa de informaţie şi transparenta (14.7%), deseurile periculoase (15,02 %), utilizarea excesiva de erbicide şi pesticide (8.84 %), protectia bunurilor si a valorilor naturale (7,91 %).

    În partea a doua a şedintei a avut loc identificarea a priorităţilor de mediu ale raionului Făleşti din de către specialistii în domeniu. Cu propuneri concrete privind problemele de mediu din raion au venit, Ion Rotaru, inginer-şef DPGCL-Făleşti, Nicolae Bîrliba, şeful Direcţiei Agricultură, Alimentaţie, Relaţii Funciare şi Cadastru, Irina Boboc arhitector-şef al consiliului raional Falesti, Oleg Juc, inspector de stat pentru mediu Inspectia Ecologică Făleşti, Veceslav Jimbea, şef al Sectiei Situaţii Excepţionale Făleşti, Elena Jitari, specialist principal DÎTS Consiliul raional Făleşti, Iurie Bobu, şef secţie Centrul Sănătate Publică Făleşti, Grigore Budu, şeful Secţiei Cultură şi Turism al Consiliului raional Făleşti, Constantin Cuscheivici, şeful Secţiei Construcţii, Gospodărie Comunală şi Drumuri.

    În urma discuţiilor şi analizei rezultatelor sondajului de opinie privind starea mediului în raionul Făleşti au fost selectate următoarele probleme:

·    Calitatea apei potabile  

·    Gestionarea deşeurilor municipale solide

·    Întreţinerea necorespunzătoare a spaţiilor verzi publice, parcuri şi fîşii de protecţie  

·    Insuficienţă de informaţii şi transparenţă în activitate de mediu care a fost evidentiată şi de participanţii la sonadaj   

Menţionăm că procesul de elaborare a Planului Local de Acţinuni de Mediu în raionul Făleşti a demarat în luna septembrie 2013 şi va dura pînă în luna septembrie 2014.

 Acest plan este elaborat gratie Programului-cadru "Sprijinirea acțiunilor de planificare durabilă și de mediu în Comunitățile din Belarus și Republica Moldova", susținut de REC Budapesta din sursele Agenției Suedeze pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională.

În perioada de 19 – 21 noiembrie curent a avut loc cel de-al doilea workshop al proiectului Transagropolis Transfrontier Agribusiness Support – Code MIS ETC 1132 organizat sub titlul: “Parteneriat Transfrontalier pentru dezvoltarea afacerilor din agricultură”-“Crossborder Partnership framework for agribusiness support”  în Vinnytska  - Ucraina.

În cadrul workshop-ului delegații din Vinița, Iași, Ungheni și Fălești au vizitat întreprinderea „Agro–Etalon ” (Districtul Tyvriv), la întreprinderea agricolă privată „Obrii”, fabrica de prelucrare a cărnii (Districtul Lityn), întreprinderea “Agrana Fruit Ukraine” și Institutul de furaje și Agricultură a Ucrainei - Academia Natională de Științe Agrare unde a fost semnat un acord de intenție între Consiliul raional Fălești și Administrația de Stat a raionului Hmilnic, regiunea Vinița , Ucraina.

Proiectul Transagropolis Transfrontier Agribusiness Support – Code MIS ETC 1132 este finanţat prin Programul Operaţional de Cooperare Transfrontalieră România-Ucraina-Moldova 2007-2013 şi are ca obiectiv dezvoltarea infrastructurii de marketing agricol în scopul imbunătățirii performanţelor economiei din zona transfrontalieră România-Ucraina- Republica Moldova.

 

 

 

 

  Pe data de 06 noiembrie curent în incinta sălii de şedinte a Consiliului Raional Făleşti, a avut loc conferinţa de lansare a proiectului “Promovarea agriculturii ecologice şi bunelor practice agricole în spaţiul rural”. Proiectul este finanţat în cadrul Programului SECTOR, gestionat de REC Budapesta şi finanţat de către Agenția pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională Suedeză (Sida) cu suma 18 mii Euro.   

  Proiectul este implementat de către Asociaţia Obştească „CUTEZĂTORUL” din or. Făleşti în parteneriat cu Asociatia BIOS Chisinau, Direcţia Agricultură, Alimentatie, Relatii Funciare si Cadastru a Consiliului raional Falesti şi  Institutul CCC Selecţia din Bălţi.

  La eveniment au participat domnii Valeriu Muduc, preşedintele raionului Făleşti, Petru Balan vicepreşedintele raionului Falesti, dl. Boris Boincean doctor habilitat în agricultură, şef de secţie la Institutul de CCC „Selecția”, reprezentanţi ai Direcţiei Agricultură, Alimentaţie Relaţii Financiare şi Cadastru a Consiliului raional Făleşti, fermierilor şi antreprenorilor agricoli din raionul Făleşti, mass-media.

  Scopul proiectului este sporirea rolului societăţii civile si administratiei locale la îmbunătăţirea situaţiei economice şi de mediu, prin promovarea dezvoltării durabile şi producerii producţiei agroalimentare ecologice.

  Proiectul va dura o perioada de 15 luni. In cadrul lui vor fi instruiti 12 formatori din 12 raioane ale tarii si 180 de fermieri in cadrul a 24 de ateliere de instruire, create 2 loturi demonstrative la doua culturi agricole, organizate 2 mese rotunde, 1 vizita de studiu a fermierilor la fermele ecologice din Romania.        

  În scopul sensibilizării populaţiei cu problemele agriculturii ecologice şi bunelor practici agricole vor fi editate şi distribuite 3000 pliante informative, 1000 de brosuri, plasate mai multe informatii la tema proiectului pe paginile web ale partenerilor, difuzate materiale in mas/media, Radio Moldova.

  

Acest document a fost realizat cu asistenţa financiară a Agenției pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională Suedeză (Sida).  Conţinutul acestui document se află în totalitate în responsabilitatea Asociaţiei Obşteşti ”CUTEZĂTORUL” şi nu poate fi considerată în nici un caz ca reflectând poziţia

Agenției pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională Suedeză (Sida).

 

 

Aviz 
cu privire la prelungirea concursului pentru ocuparea funcţiei publice  temporar vacante de specialist principalîn cadrul Aparatului
Preşedintelui raionului

În baza Legii cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public nr. 158-XVI din 04 iulie 2008 şi în conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009 , -

Preşedintele raionului  anunţă concurs pentru  ocuparea funcţiei publice temporar  vacante de specialist principal, responsabil în domeniul elaborării și implementării proiectelor,  în cadrul Aparatului Preşedintelui raionului.

Scopul general al funcţiei:

Contribuirea la dezvoltarea capacităților autorităților administrației publice locale privind dezvoltarea durabilă locală și regională, cooperare transfrontalier, integrare europeană și atragerea învestițiilor în localitățile raionului Fălești.

Sarcinile de bază:

1.      Informarea și consolidarea populației, organelor administrației publice locale, societății civile din raion, privind oportunitățile atragerii și valorificării investițiilor locale, regionale și internaționale;

2.      dezvoltarea capacităților de atragere a investițiilor și participarea la programele și concursurile de granturi;

3.      utilizarea eficientă a potențialului dezvoltării regionale, cooperării transfrontaliere, integrării europene în atragerea, valorificarea și asigurarea durabilității investițiilor;

4.      coordonarea activității de derulare – implementare a proiectelor Consiliului raional, finanțate de donatorii interni și externi;

5.      promovarea politicii de dezvoltare regională, bună vecinătate, integrare europeană, istoriiilor de succces privind implementarea proiectelor la nivel local, raional, național și internațional.

  Condiţiile de  bază pentru participare la concurs:

• deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;

• cunoaşterea  limbii de stat;

• dispunerea de capacitatea deplină de exerciţiu

• posedarea abilităţilor de utilzare a calculatorului;

• neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice;

  neatingerea vîrstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;

este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform  certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;

Cerinţe specifice 

Studii: superioare în domeniu;

Experință de muncă : minim un  an în domeniu.

Cunoştinţe:

-   legislaţiei în domeniu;

-   modului de funcţionare a unei autorităţi publice;

-   cunoaşterea limbilor de circulație internațională( nivel mediu);

-   de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Navigare Internet;

Abilităţi:   de lucru cu informaţia, planificare, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, comunicare eficientă.

Atitudini/Comportamente: respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, disciplină, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

     Candidaţii vor depune dosarul de concurs pînă la data de  21.11.2013, inclusiv, care va conţine:
a)  formularul de participare;
b)  copia buletinului de identitate;
c)  copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională   sau de specializare;
d)  copia carnetului de muncă;
                                                                                                                e) cazierul judiciar, care poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum de 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire;

f) certificat medical (forma 086);

g)  cv –ul candidatului.

Copiile documentelor se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor sau  pot fi autentificate de notar.

Documentele se prezintă la adresa: Ştefan cel Mare 50, biroul 203, tel: 0(259)2-3062. 

  Bibliografia concursului

• Constituţia Republicii Moldova
• Acte normative în domeniul serviciului public
- Legea nr. 158 -XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
-  Legea nr. 25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
-  Legea nr. 16-XVI din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese
;

-Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009   

• Acte normative în domeniul administraţiei publice locale
- Legea nr. 436 din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală;
- Legea nr. 435 din 28 decembrie 2006 privind descentralizarea administrativă.