Noul sistem de instruire electronic E-Learning pentru aleșii locali din Republica Moldova
Academia de Administrare Publică, în parteneriat cu Programul Comun de Dezvoltare Locală Integrată, cu Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare a elaborat un nou sistem de instruire modern și eficient E-Learning, destinat instruirii aleșilor locali .
Noul sistem de instruire a fost testat cu succes în perioada 02-03 martie 2016 de către un grup de aleși locali din diferite autorități publice locale din țară.
La finele cursului de instruire în format digital cu genericul ,,Managementul administrației publice locale”, participanții au susținut un test de evaluare, care s-a finalizat cu primirea certificatelor de absolvire.
În scopul promovării Platformei E-Learning, Academia a organizat în perioada 24-25 mai 2016 , un curs de Formare a Formatorilor în domeniul instruirii la distanță. La cursul respectiv au fost invitați colaboratorii Secției Administrație Publică , Aparatul Președintelui raionului din cadrul Consiliilor raionale din țară.
La 25 mai 2016 după finisarea cursului de instruire, în cadrul Academiei de Administrare Publică, oficial a fost lansată platforma E-Learning , instruirea la distanță a aleșilor locali, la care au participat Secretarul General adjunct al Guvernului, Domnul Valentin GUZNAC, rectorul Academiei de Administrare Publică Dl Oleg Balan, reprezentanți ai Cancelariei de Stat, Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare , Academiei de Administrare Publică, Congresului Autorităților Publice Locale, Consiliilor raionale , primari ai satelor și comunelor din țara, consilierii raionali și locali.
- Detalii
- Accesări: 2294
Seminar de informare cu secretarii consiliilor locale
La 25 ianuarie curent a avut loc în sala de ședințe a Consiliului raional seminarul de informare cu secretarii consiliilor locale.
Agenda seminarului a cuprins chestiuni cu privire la:
1. Sistemul de instruire modern și eficient- E-Learning, destinat aleșilor locali din Republica Moldova.
2. Unele exigențe privind actualizarea datelor în Registrul de Stat al alegătorilor.
3. Despre modificările unor acte legislative.
- Detalii
- Accesări: 2322
Instruirea asistenților parentali profesioniști
La 24 ianuarie curent în incinta Consiliului raional a avut loc şedinţa cu asistenții parentali profesioniști și părinții educatori din raion. În cadrul ședinței, participanții au fost familiarizați cu modificările cadrului legal în vederea prestării serviciilor de asistență parentală profesionistă și case de copii de tip familial, și anume: normele de asigurare materială a copiilor orfani şi celor rămaşi fără ocrotire părintească din casele de copii de tip familial și mărimile alocaţiilor pentru copiii plasaţi în serviciul de asistenţă parentală profesionistă.
Participanții și-au expus problemele dificile cu care se confruntă zi de zi. La final, specialiștii în protecția drepturilor copilului au oferit soluții menite să îmbunătăţească activitatea asistenților parentali profesioniști și părinților educatori.
- Detalii
- Accesări: 2266
Ședința Fondului Local de Susţinere Socială a Populaţiei
La 24 ianuarie curent Consiliul raional de Administrație al Fondului Local de Susţinere Socială a Populaţiei s-a întrunit într-o ședința la care au fost discutate chestiunile privind activitatea Fondului Local de Susţinere Socială a Populaţiei Fălești pentru anul 2016 și sarcinile primordiale în 2017 și acordarea ajutoarelor materiale pe luna ianuarie familiilor defavorizate.
În cadrul ședinței a fost aprobată decizia de alocare, din bugetul Fondului Local de Susţinere Socială a Populaţiei, a unui ajutor material în sumă totală de 67 100 lei pentru 81 persoane aflate în dificultate acordat în baza cererii unice. Sumele vor fi achitate prin intermediul Î.S. “Poșta Moldovei”, sub semnătura personală a beneficiarilor.
- Detalii
- Accesări: 2105
Sedința Comisiei raionale Situații Excepționale
La 23 ianuarie 2017 în sala de ședințe a Consiliului raional s-a desfășurat ședința Comisiei raionale Situații Excepționale. Ședința a fost prezidată de către D-na Iraida Bînzari, președintele comisiei, care în cuvîntul de salut a menționat că raionul Fălești se numără printre puținele raioane, care n-au sistat procesul de instruire din cauza condițiilor climaterice anevoioase, de asemenea a menținut un ritm stabil de activitate a tuturor instituțiilor din subordine. Acest lucru se datorează bunei organizări a activității serviciilor protecției civile.
În cadrul ședinței șefii serviciilor protecției civile au prezentat informații despre activitatea în perioada precedentă, problemele cu care s-au confruntat și au raportat despre măsurile ce vor fi întreprinse în caz de calamități și alte situații excepționale, ce pot avea loc în următoarea perioadă a iernii.
Pe marginea chestiunilor examinate s-au aprobat hotărîrile respective, prin care se cere intensificarea activității serviciilor protecției civile în realizarea măsurilor de asigurare a bunei funcționări a tuturor sectoarelor sferei sociale și economiei raionului în perioada rece a anului.
Mai multe fotografii
- Detalii
- Accesări: 2411