Anunț
Secția Economie din Cadrul Consiliului raional Fălești în colaborare cu Instituția Publică ”Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului organizează pentru data de 08 noiembrie 2023 cu începere la ora 10.00, în sala de ședințe a Consiliului raional Fălești o sesiune de informare cu antreprenorii și potențialii antreprenori, reprezentanți ai autorităților publice locale GAL-urile și reprezentanții băncilor comerciale din regiune.
Tema sesiunii este prezentarea programelor de stimulare a investițiilor ”373” și suport în afaceri implementate de către I.P ODA.
- Detalii
- Accesări: 486
COMUNICAT PRIVIND RAPORTAREA ACHIZIȚIILOR DE VALOARE MICĂ
În atenția Autorităților Contractante din raionul Fălești!
În contextul intrării în vigoare la 01 iulie 2023 a Hotărîrii Guvernului nr. 870/2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică, Agenția Achiziții Publice comunică următoarele referitor la raportarea achizițiilor de valoare mică.
Pe parcursul anului 2023 achizițiile de valoare mică au fost / urmează a fi desfășurate conform prevederilor legale a două acte normative:
- În perioada 01 ianuarie – 30 iunie 2023– în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 665 din 27.05.2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică, și
- În perioada 01 iulie – 31 decembrie 2023– în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 870 din 14.12.2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică.
Respectiv, raportarea achizițiilor de valoare mică se va efectua în dependență de prevederile actului normativ care era în vigoare la data desfășurării acestora.
Astfel:
- Toate achizițiile de valoare mică (contracte de valoare mică și facturi) pentru perioada 01 ianuarie – 30 iunie 2023 vor fi raportate conform prevederilor pct. 24 din HG 665/2016: autoritatea contractantă este obligată să întocmească şi să prezinte pînă la data de 1 februarie a anului 2024, inclusiv în varianta electronică, Agenţiei Achiziţii Publice o dare de seamă privind achiziţiile publice de valoare mică desfășurate în perioada de referinţă.
- Toate achizițiile de valoare mică pentru perioada 01 iulie – 31 decembrie 2023vor fi raportate conform prevederilor Hotărîrii Guvernului nr. 870/2022 în dependență de tipul achiziției de valoare mică:
- Contracte de valoare mică încheiate direct (pct. 14 din HG 870/2022) și facturilevor fi raportate trimestrial, până la data de 15 a lunii următoare, în SIA „RSAP” MTender, la rubrica Raportarea achizițiilor de valoare mică;
- Achizițiile de valoare mică desfășurate prin anunțarea unei proceduri în SIA „RSAP” MTender- autoritatea contractantă publică în SIA „RSAP” decizia de atribuire conform anexei nr. 3 și în termen de cel mult 3 zile de la stabilirea ofertei câștigătoare, publică informația despre rezultatele achiziției, prin desemnarea în SIA „RSAP” a operatorului economic câștigător, precum și indică atât motivele respingerii, în cazul ofertelor respinse, cât și motivele descalificării, în cazul ofertanților descalificați.
Astfel, reieșind din cele expuse mai sus, atragem atenția autorităților contractante că pentru achizițiile publice de valoare mică desfășurate începînd cu 01 iulie 2023 conform prevederilor HG 870/2023, la Agenția Achiziții Publice nu se prezintă nici un document, iar toată raportarea se face exclusiv în sistemul electronic de achiziții publice SIA „RSAP” MTender.
- Detalii
- Accesări: 619
Anunț
Secția Economie din Cadrul Consiliului raional Fălești în colaborare cu Instituția Publică ”Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului organizează pentru data de 08 noiembrie 2023 cu începere la ora 10.00, în sala de ședință a Consiliului raional Fălești o sesiune de informare cu antreprenorii și potențialii antreprenori, reprezentanții ai autorităților publice locale GAL-urile și reprezentanții băncilor comerciale din regiune.
Tema sesiunii este prezentarea programelor de stimulare a investițiilor ”373” și suport în afaceri implementate de către I.P ODA.
- Detalii
- Accesări: 638
Mesaj cu prilejul Zilei Automobilistului și Drumarului
Stimați lucrători ai domeniului transportului auto şi a infrastructurii drumurilor!
În anul 2000, Guvernul Republicii Moldova a declarat ultima duminică a lunii octombrie, Ziua Automobilistului și Drumarului.
Cu prilejul zilei profesionale a lucrătorilor din ramura transportului auto şi a infrastructurii drumurilor, aducem sincere urări de bine şi prosperitate tuturor lucrătorilor din domeniu.
Este cunoscut faptul, că ramura transportului auto şi infrastructurii drumurilor este o verigă importantă în economia țării și a raionului nostru, or drumurile moderne şi infrastructura accesibilă sunt o carte de vizită a oricărei localități.
Stimați lucrătorii din transportul auto și infrastructurii drumurilor, meseria pe care v-ați ales-o presupune multă responsabilitate, flexibilitate și calitate, chiar dacă condițiile de muncă nu corespund mereu cu așteptările Dumneavoastră.
Pe parcurs în societate a avut loc dezvoltarea mijloacelor de transport, se observă și o reabilitare și modernizare a drumurilor, sânt realități dar și tendințe actuale care ne fac să sperăm la o viață mai sigură pentru noi, dar și obținerea satisfacției profesionale pentru dumneavoastră.
Vă mulțumim pentru profesionalismul şi abnegația Dumneavoastră, muncă dificilă pe care o depuneți pentru dezvoltarea economică a raionului.
Vă dorim multă sănătate, bunăstare, viață frumoasă și armonioasă, bucurii de la cei dragi.
La mulți ani prosperi!
Cu respect,
Mariana OSADȚA, Președinte interimar al raionului
- Detalii
- Accesări: 676
15 reprezentanţi ai autorităţilor publice locale şi societăţii civile din raionul Glodeni, au efectuat o vizită de studiu şi schimb de experienţă în raionul Făleşti.
Oaspeţii din raionul Glodeni au avut o intâlnire la Consiliul raional Făleşti, unde au fost salutaţi de preşedintele interimar al raionului, doamna Mariana Osadţa şi directorul executiv al Asociaţiei Obşteşti „CUTEZĂTORUL” Victor Cimpoieş. Doamna preşedinte a informat oaspeţii despre raionul Făleşti, relaţiile de prietenie cu raionul Glodeni, experienţa instituţiilor de invătământ în implicarea elevilor în procesul de bugetare participativă.
Scopul vizitei de studiu a fost de a lua cunostinţă cu experienţa AO „CUTEZĂTORUL” privind atragerea investiţiior şi proiectele implementate, obiectivele şi direcţiile de activitate, promovarea şi aplicarea mecanismelor de bună guvernare şi bugetre participativă. În acest context, domnul Victor Cimpoieş a prezentat un raport bogat în experienţe şi practici pozitive în diferite domenii de activitate, a răspuns la întrebările participanţilor la întâlnire.
În cadrul vizitei, oaspeţii din Glodeni au mai vizitat monumentul „Kilometrul 0” al or. Făleşti, construit în parteneriat cu primăria Făleşti în cadrul proiectului „Împreună pentru buna guvernare şi bugetare participativă”, parcul central al oraşului şi parcul multifuncțional în microraionul Gara Fălești, Casa de creaţie a copiilor, Muzeul de Istorie si Etnografie „Lazăr Dubinovschi”, Staţia de sortare a deşeurilor şi depozitul centralizat din satul Călugar.
La finele vizitei, vecinii din r. Glodnei au mulţumit pentru receptivitate şi deschiderea de a ne împărtăși cu bunele practici din propria experiență, au mentionat că au invăţat multe lucruri utile din experienţa de peste 20 de ani a Asociaţiei „CUTEZĂTORUL” şi la sigur, au ce prelua şi utiliza în organizaţiile şi instituţiile pe care le reprezintă.
Evenimentul a avut loc în cadrul Proiectului „EU4Accountability – Societatea civilă împuternicită pentru o mai mare responsabilitate socială în Moldova”, finanțat de Uniunea Europeană şi implementat de organizaţia cehă People in Need.
- Detalii
- Accesări: 21053