Actualităţi  

   
baner apa canalizare
logo presedentia
logo parlament
logo guvern
rsal
dgaspfcf
ANDNORD
CEC
diasp
ast fl 3

      

La 28 februarie anul curent , în sala de şedinte a S.A. "Red - Nord", filiala Făleşti, a avut loc un seminar la care s-au discutat formele de sprijin financiar acordate producătorilor agricoli din Fondul de subvenţionare pentru anul 2013. Recent a fost aprobat Regulamentul privind modul de repartizare a mijloacelor fondului de subvenţionare a producătorilor agricoli pentru anul 2013.  Astfel, la acest seminar s-au elucidat unele detalii privind modul de repartizare a subvenţiilor, aspecte importante privind subvenţionarea zooteniei, pomiculturii, legumiculturii, procurării tehnicii agricole şi altele.

La întrunirea au fost prezenţi vice-ministrul al Agriculturii şi Industriei Alimentare Dl Godoroja Dumitru, şeful Direcţiei inspecţii şi control pe teren a AIPA Dl Mortean Marin, alţi reprezentanţi ai agenţiei, dar şi cca 60 de  producători agricoli din raion.

Pentru început vice-ministrul a menţionat, că, având în vedere exigenţele şi obligaţiile privind aspiraţiile de integrare europeană,  alocarea subvenţiilor este determinată de necesitatea de a spori competitivitatea produselor agroalimentare moldoveneşti pe  pieţele interne şi externe, necesitatea de a asigura securitatea alimentară a populaţiei Republicii Moldova. Afirmând că în anul  curent fondul de subvenţionare a producătorilor agricoli a fost aprobat în sumă de 460 milioane lei, Dumitru Godoroja a relatat că  este o sumă cu 60 milioane mai mare decât cea din anul precedent şi urmează a fi depuse toate eforturile pentru valorificarea  acesteea. În continuare Dl Mortean Marin a dat explicaţii la cele 10 măsuri de sprijin a producătorilor agricoli.

Prin întrebările adresate şi doleanţele expuse, agricultorii au semnalat unele deficienţe ale Regulamentului de subvenţionare, discuţiile fiind destul de aprinse.

 

 

 

În perioada 26-27 februarie, în incinta Consiliului raional Făleşti, Asociaţia Obştească „CUTEZĂTORUL” în parteneriat cu Direcţia Agricultură, Alimentaţie, Relaţii Funciare şi Cadastru a organizat şi desfăşurat un seminar cu contabilii întreprinderilor din raion cu genericul „Modificările în evidenţa contabilă şi întocmirea declaraţiei pe venit pentru anul 2012”. La eveniment au participat 40 de contabili de la diferite întreprinderi care îşi desfăşoară activitatea în raza raionului Făleşti.

Moderatorul activităţii a fost contabilul Ursu Olga. 

 

 

 

A N U N Ţ


cu privire la admiterea la concusul pentru ocuparea funcţiei publice vacante de şef Direcţie Agricultură, Alimentaţie, Relaţii Funiciare şi Cadastru din cadrul Consiliului raional Făleşti

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea  funcţiei publice  vacante prin concurs, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, Consiliul raional Făleşti   anunţă  lista  candidaţilor admişi  la proba scrisă, care se va  desfăşura  pe data de26 septembrie 2012, ora 14.00pe adresa: or. Făleşti, str.Ştefan cel Mare 50, incinta Consiliului raional, et.II , sala de şedinţe , telefon de contact: 0259/2-30-62.

 

1. Bîrliba Nicolae

2. Lîsîi Grigore

 

A N U N Ţ

cu privire la desfăşurarea concursului privind ocuparea funcţiei publice  vacante de şef direcţie al Direcţiei Agricultură, Alimentaţie, Relaţii Funciare şi Cadastru a Consiliului  raional Făleşti

În baza Legii cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public nr.158 - XVI din 04 iulie 2008 şi în conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, Consiliului  raional Făleşti, anunţă concurs pentru  ocuparea funcţiei publice vacante de  şef direcţie al Direcţiei Agricultură, Alimentaţie, Relaţii Funciare şi Cadastru a Consiliului  raional Făleşti.

Scopul general al funcţiei: Conduce întreaga activitate a Direcţiei şi poartă răspundere personală pentru realizarea  sarcinilor şi exercitarea funcţiilor atribuite Direcţiei în strictă conformitate cu obiectivele strategice promovate de Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare şi de către organele administraţiei publice locale.

     

    Pe data de 18 aprilie 2012, în cadrul Proiectului Competitivitatea Agricolă şi Dezvoltarea Întreprinderilor, Programei  “De la Fermier la Fermier” în colaborare cu Direcţia Raională Agricultură, Alimentaţie, Relaţii Funciare şi Cadastru a fost organizat seminarul cu tematica “Tehnologii moderne de producere şi post-recoltă a cireşilor”.

    Invitaţi şi participanţi la seminar au fost conducătorii şi specialiştii gospodăriilor agricole (SRL, CAP), conducători ai gospodăriilor ţărăneşti, persoane fizice proprietari de terenuri, crescători de cireşe din raionele Făleşti, Glodeni, Ungheni.

    Proiectul ACED a fost prezentat de Eugeniu Gudumac, dr., specialist în producerea fructelor ACED.

    Ca experţi în domeniu, Dl Lynn Long – consultant Internaţional în tehnologii moderne la producerea cireşilor pe portaltoi pitic şi Dna Marlene Long – consultant Internaţional în manipulările post-recoltă de la Universitatea de stat din Oregon (USA)  au prezentat momente-cheie în tehnologia producerii cireşilor de calitate înaltă  pentru export şi consum intern, practici privind procesele post-recoltă a cireşilor.